Friday, July 4, 2008

REKA BENTUK KREATIF SEBUAH MAJALAH


Semasa belajar dalam bidang komunikasi massa di sebuah institut pengajian tinggi dulu, antara subjek yang saya gemari ialah copy editing. Antara perkara yang dipelajari termasuk bagaimana cara mereka cipta sebuah iklan dan muka majalah.

Elemen yang dipaparkan dalam sesuatu gambar dapat merangsang minat pembaca untuk melekat dan mengetahui isi kandungannya.

Seseorang 'copy editor' memerlukan pengetahuan yang luas disamping penguasaan bahasa yang tinggi. Selain itu profesion ini memerlukan seseorang itu mahir berfikiran secara kreatif, berdiplomasi dan berupaya bekerja dalam pelbagai tekanan.

Majalah bulanan yang saya perolehi setiap bulan ini antara beberapa majalah yang tidak kering dengan pelbagai idea bagi menghiasi muka depannya.

2 comments:

Black Rambo said...

Saya Rambo Hitam dari Grammy, saya bekerja di Kem Grammy, isteri saya meninggal dunia 6 tahun yang lalu dan sejak saya menjaga anak tunggal saya bernama Clinton, seorang kawan nasihat saya untuk mencari isteri, pada pencarian saya bertemu Jennifer dia dan wanita Inggeris, Saya suka begitu banyak bahawa saya boleh memberikan segala-galanya dia berusia 37 tahun, selepas beberapa waktu bertarikh saya begitu banyak cinta dengannya, kami mempunyai beberapa salah faham, dan dia pecah dengan saya dan saya merayu kepadanya untuk kembali anak saya dipanggil dia berkata Tidak, bahawa dia telah menemui orang lain, dan kita suka antara satu sama lain selepas beberapa hari saya membaca artikel tentang bagaimana Dr Lomi boleh membantu membawa kembali , Saya memutuskan untuk mencuba, saya menghubungi Dr Lomi untuk membantu beliau memberitahu saya apa yang perlu dilakukan untuk membawa balik kekasih saya yang saya lakukan, dia melakukan doa dan Jennifer kembali dia mencintai saya dan menghargai saya lebih sekarang, dan kami mempunyai masa terbaik dalam hidup kita, Dr Lomi juga menyediakan beberapa herba semulajadi yang membuat saya kuat dan sihat lagi sekarang saya merasa seperti seorang pemuda saya berpuas hati dengan seksualnya sangat baik kita berdua gembira, hubungi Dr Lomi pada nombor WhatsApp +2349034287285 atau e-mel kepadanya di lomiultimatetemple@gmail.com HE MEMPUNYAI PENYELESAIAN TERBAIK UNTUK ANDA

susan harri said...

Happiness is all I see now I never thought that I will be cured from herpes virus again. I have been suffering from a deadly virus (HSV) for the past 4 years now, I had spent a lot of money going from one place to another, hospitals have been my home every day residence. Constant checks up have been my hobby not until this faithful day I was searching through the internet, I saw a testimony on how DR KOJO helped someone in curing his Herpes virus, quickly I copied his contact and I spoke to him, he told me that there is no medical hospital that has the cure for herpes virus, I was surprise when I heard that from him, he asked me to do some certain things which I did, he told me that he is going to provide the herbal remedy to me which he did then he asked me to go for a medical checkup after some days after using the herbal remedy behold I was free from this herpes virus, he only asked me to post the testimony through the whole world, faithfully am doing it now please BROTHER, SISTER, MOTHER and FATHER, he is a great man, I own him in return. if you are having a similar problem just Contact him on>kojosolutionhome@yahoo.com
or WhatsApp him >+2348139206346
HE CAN ALSO CURE DISEASES LIKE
1*HIV
2*DIABETICS
3*HEPATITIS B
4*CANCER,
5*PREGNANT ISSUES
6*PERIOD ISSUES
7*BRAIN ISSUES
8*STROKE
Please share this around so you can also save more souls and Good Luck