Sunday, March 29, 2009

PERHIMPUNAN AGUNG UMNO - ANTARA KENANGAN DAN JANGKAAN


PERHIMPUNAN WARTAWAN TERBESAR :
Perhimpunan Agung UMNO selesai petang semalam. Pemimpin dan penyokong UMNO mula berkampung di Bukit Selambau, Bukit Gantang dan Batang Ai untuk membantu jentera pilihan raya kecil BN kawasan itu.

Selain barisan kepimpinan baru UMNO, apa yang terkesan hasil daripada Perhimpunan Agung UMNO itu, ialah kenangan pertemuan anggota media.

Bekas-bekas pengamal media seperti wartawan dan editor yang lama meningalkan alam pemberitaan juga tidak melepaskan peluang untuk hadir.

Wartawan dan editor yang sering 'melompat' dari satu organisasi ke organisasi media lain, juga akan bertemu rakan organisasi lamanya di situ. Inilah juga 'reunion' terbesar dunia kewartawanan Malaysia.


Foto : Tiga entiti Bersatu - penyampai berita TV3 Azwaliza Azman dan penyampai berita RTM Azrul Amila Amir bertemu di depan bilik operasi berita TV9 di PWTC.


APA NAMA YANG MEMBENTUK PERDANA MENTERI SELEPAS INI?
Setelah Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak mengambilalih tampuk kepimpinan UMNO, dan akan dinobatkan menjadi Perdana Menteri 3 April ini, maka lengkaplah perkataan 'RAHMAN' sebagai Perdana Menteri.

Perdana Menteri 'RAHMAN' merangkumi nama Tunku Abdul RAHMAN, Tun ABDUL Razak, Tun HUSSEIN Onn, Tun Dr. MAHATHIR Mohamad, Datuk Seri ABDULLAH Ahmad Badawi dan Datuk Seri NAJIB Tun Razak.

Selepas 'RAHMAN', apakah huruf baru yang akan mengambil tempat? Mungkinkah selepas ini huruf 'M', atau 'Z', 'H', 'S' atau huruf lain yang akan membentuk nama baru yang lain.

2 comments:

LEKLOOK said...

Rasanya tidak perlu berselindung untuk menyatakan sesuatu.

UMNO Cawangan Gombak Selatan said...

Alhamdulillah, kemenangan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi memang telah dijangkakan.

Kepimpinan Datuk Seri Zahid dapat memulihkan semangat penyokong UMNO dalam memperjuangkan Agama, Bangsa dan Negara.

Buat blogger Tafadhdal, teruskan perjuangan anda. Kami sentiasa menyokong anda.

Ketua UMNO Cawangan kami, En Abd. Razak Muhamam menyampaikan Salam Perjuangan ikhlas buat anda.

IKHLAS DARI,

UMNO CAWANGAN GOMBAK SELATAN,
BAHAGIAN WANGSA MAJU

p/s : Kami telah meletakkan blog anda dalam senarai Link blog kami. Harap kita dapat bekerjasama dengan baik selepas ini.