Tuesday, May 27, 2008

SELANGOR HARAMKAN ISLAM HADHARI

Antara pengharaman program Islam Hadhari di Selangor dengan pelaksanaan ternakan babi terbesar di negeri ini.

Siang tadi di Dewan Undangan Negeri Selangor, EXCO Datuk Dr Hassan Ali mengumumkan pengharaman program itu termasuk di masjid-masjid di Selangor.

Dan jam 11:30 malam tadi, bekas EXCO Selangor Datuk Abdul Rahman Palil menghubungi saya serta menjelaskan sedikit sebanyak apa yang perlu beliau ulas esok.

Beliau akan merasmikan jembori Pengakap seluruh Selangor di Sekolah Menengah Kebangsaan Puncak Alam jam 10:30 pagi. Selepas itu beliau akan mengulas tindakan kerajaan campuran Pakatan Rakyat Selangor berhubung isu itu.

Antaranya menurut beliau kerajaan Selangor sekarang harus sedar bahawa kakitangan dan guru agama di Selangor gaji mereka dibayar oleh kerajaan Pusat. Beliau juga turut mempertikaikan, Islam Hadhari diharamkan tetapi ajaran sesat "masih dihalalkan".

Esok (selasa), TV3 dan TV9 akan menyiarkan kenyataan beliau di samping cuba mendapatkan pandangan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi serta Penasihat Agama kepada Perdana Menteri, Tan Sri Dr Hamid Othman.
(Nota : Datuk Zahid kini baru tiba di Makkah)

No comments: