Wednesday, May 14, 2008

MP PUCHONG (DAP) TIDAK REALISTIK

Pandangan ini dipetik daripada wiramalaysia

oleh : PMJ
MP Puchong dalam hujahnya hanya ingin meniupkan sentimen perkauman dan agama. Kononnya memperjuangkan hak masyarakat India supaya beliau boleh berbangga kepada warga di Puchong. Beliau hanya melepaskan batuk di tangga dan tidak lebih dari itu.

Beliau cuba memutar belitkan keadaan dengan menceritakan perkara yang sudah diketahui oleh semua masyarakat India dan tiada apa pun perkara baru untuk mereka. MP Puchong mengatakan bahawa BN tidak membawa apa-apa pembangunan dan hanya membawa 'angin'. Negara di bawah BN akan musnah.

Sedarkah MP Puchong apa yang diperkatakan? Beliau seolah-olah berada di dunia lain semasa berucap. Beliau tidak tahukah bahawa Dewan yang moden dan cantik inipun dibangunkan oleh Kerajaan BN supaya MP Puchong dapat berhujah dengan selesa.

Banyak lagi contoh-contoh lain yang boleh diutarakan untuk pengetahuan MP Puchong yang saya anggap perlu membuat penyelidikan sebelum masuk dewan.Beliau mengambil kesempatan menyentuh bahawa kedudukan MCA dan MIC tidak kuat.

Beliau juga menuduh nasib masyarakat India sekarang adalah kerana kesilapan MIC. MP Puchong masih tidak faham senario politik Malaysia. Beliau perlu tahu bahawa kejayaan negara sekarang adalah hasil kuat Barisan Nasional yang terdiri dari UMNO, MIC dan MCA iaitu pakatan yang diasaskan oleh BN.

Beliau perlu peka bahawa Malaysia adalah negara yang mempunyai undang-undang dan mana-mana pihak yang cuba mencabuli undang-undang terpaksa lah menghadapi akibatnya. Tidak seorang pun yang bebas daripada tindakan undang-undang di negara ini tanpa mengira bangsa dan agama.

No comments: