Tuesday, August 28, 2007

MAHU CARI KERJA DI UAE?

Dubai adalah salah satu kota ekspatriat yang terus memerlukan lebih ramai tenaga kerja sama ada profesional atau bukan profesional dari luar.Tahun 2006 sahaja, seramai lebih 200,000 ekspatriat baru dan 90% dari penduduk adalah ekspatriat terutama dari asia selatan dan eropah.

Sebuah laman dan blog telah diusahakan oleh rakyat Malaysia di negara itu untuk menyiarkan iklan-iklan kerja kosong dari pelbagai sumber untuk mereka yang berminat. Di samping menjawab apa-apa persoalan yang boleh dijawab mengenai peluang pekerjaan dan yang berkaitan dengan iklim pekerjaan.

Dikatakan sudah ada melebihi dua ribu tenaga profesional Malaysia di UAE melitupi pelbagai sektor, terutama penerbangan dan pembinaan. Jumlah ini terlalu kecil berbanding dengan ekspatriat negara lain, jadi kita perlu menambahkan bilangan ekspatriat Malaysia.

Malaysia masih lagi dihormati sebagai sebuah negara yang berjaya menghasilkan tenaga pakar dalam pelbagai bidang.

Di bawah diperturunkan jemputan karnival kerjaya yang dianjurkan mereka di Malaysia. Rakan saya Fudzail yang sudah menetap di UAE dan kini bercuti sebulan di Malaysia mengirimkan email itu kepada saya.

Adalah dijemput kepada semua yang berminat untuk bersama www.malaysian-uae.com di bengkel 'Peluang-peluang Pekerjaan di UAE' sempena Karnival Kerjaya Kuala Lumpur anjuran JTKKL, Kementerian Sumber Manusia
Tarikh : 2 September 2007
Masa : 11.00 pagi – 12.00 tengahari
Tempat : Dewan Besar, UTM Kampus City
Cawangan Kuala Lumpur

No comments: