Sunday, August 19, 2007

ANTARA AZIZAH ARIFFIN DAN HARAKAH

AZIZAH ARIFFIN
Malam ini saya mendapat dua undangan untuk jamuan malam. Undangan pertama daripada bekas Penolong Penerbit saya yang juga selebriti TV3, Azizah Ariffin. Dia akan mengadakan majlis persandingan dengan jejaka pilihan hatinya di Hotel Concorde, Shah Alam.

Majlis angkat nikah telah diadakan semalam di kediaman Azizah di Bandar Utama. Ini adalah perkahwinan kedua Azizah dan yang pertama bagi pasangannya. Walaupun suaminya 10 tahun lebih muda daripadanya, itu tidak menjadi masalah untuk hidup bahagia.

Seperti bekas suami Azizah yang hanya saya panggil sebagai Rizal, suami Azizah yang inipun bekerja di Sri Pentas. Namun saya tidak berapa mengenali beliau.

HARAKAH
Jemputan kedua daripada akhbar Harakah yang saya terima melalui sms daripada saudara Mohsin Abdullah, Ketua Editor (Editor-In-chief) NTV7. Menurut mesej itu, jamuan akan diadakan di Season Hotel, Jalan Pahang Kuala Lumpur jam 8:30 malam.

Menurut mesej itu lagi, jemputan kepada saya adalah sebagai tetamu tetapi saya boleh menghantar wakil jika tidak dapat hadir. Harakah juga mahu supaya ada krew berita dihantar untuk membuat liputan.

Kini saya perlu membuat pilihan antara dua majlis itu. Kedua-dua majlis berkenaan ada nilaiannya tersendiri untuk saya hadiri.

No comments: