Sunday, November 8, 2009

ZAHID JUNIOR MAHU PASARKAN BUKU PM KE BRUNEI


Buku ‘coffee table’ NAJIB – Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan wajar dimiliki oleh organisasi kerajaan dan badan korporat serta individu.

Buku 295 halaman ini sarat dengan pelbagai foto bersejarah hasil usaha Mohd Zahid Arip atau Zahid Junior (Jr.) dengan menggunakan nama pena mengabungkan nama ketiga-tiga anaknya, Aizuddin Muhammad Muaz.

Buku ini sebagai kompilasi foto kehidupan Perdana Menteri Malaysia ke-6. Ia termuat foto Datuk Seri Mohd Najib dari seawal usia setahun sehingga dilantik sebagai Perdana Menteri ke-6. Antara segmen yang menarik adalah pada Bab Ke-15 – Antara Kenangan & Persamaan. Ia memaparkan foto persamaan yang dilakukan oleh ayahanda beliau Perdana Menteri Malaysia ke-2, Tun Abdul Razak dan Datuk Seri Najib.

Zahid berkata foto Perdana Menteri berusia setahun diperolehinya daripada Tun Hajjah Rahah dengan bantuan Datuk Seri Najib. Namun bonda Datuk Seri Najib itu tidak membenarkan foto itu dibawa keluar dari kediamannya. Zahid terpaksa berpatah balik untuk mencari mesin pengimbas dan melakukan kerja penyalinan foto berkenaan di rumah Tun Rahah.

Kini Zahid berkerja lebih agresif dan mengajak saya membantu untuk memasarkan buku ini di luar lingkungan Malaysia. Sekurang-kurangnya sebagai bahan sejarah jalinan hubungan akrab antara dua negara yang berjiran.

No comments: