Wednesday, November 28, 2007

RUPANYA NAMA KAMI SAMA




Bercuti panjang ketika musim cuti persekolahan memberi peluang untuk saya membawa anak-anak ke luar dari Kuala Lumpur. Destinasi kali ini Cameron Highlands.

Pemilihan Cameron Highlands kerana kami terpanggil untuk ke bukit tinggi itu setelah kedua-dua anak kembar mengikuti rombongan sekolah mereka di minggu-minggu terakhir persekolahan mereka.

Sudah lama tidak ke Cameron Highlands, saya baru diberitahu ada jalan alternatif lain selain melalui Tapah. Rupanya jalan ke pusat peranginan itu lebih mudah dan selesa melalui Simpang Pulai.

Menggunakan jalan dari Simpang Pulai kami terus menuju ke pekan Brinchang yang letaknya lebih tinggi daripada pekan Tanah Rata. Kalau dulu Tanah Rata menjadi pekan utama, kini fungsinya telah diambilalih oleh Brinchang.

Sebelum mendaftar di hotel penginapan jam 2:00 petang, dalam perjalanan kami singgah di beberapa ladang bunga, kaktus dan teh. Ternyata anak-anak seronok dengan suasana itu.

Ketika pendaftaran di hotel, sesuatu yang tidak diduga berlaku. Semasa pegawai di kaunter hadapan hotel memanggil nama saya untuk mengambil kunci, tiba-tiba seorang lagi lelaki yang duduk berhampiran saya di lobi hotel bangun dan bergegas mendapatkan pegawai itu. Ternyata orang yang dipanggilnya adalah saya.

Namun ketika saya mengambil bag untuk memasuki lif, sekali lagi nama saya dipanggil. Saya turut bergegas ke kaunter hadapan, tetapi ternyata orang yang dipanggilnya kali ini adalah lelaki yang duduk di sebelah saya tadi.

Rupanya nama kami sama, seorang Lokman Hamidi manakala seorang lagi Lokman Hamid. Mereka yang duduk di lobi sama-sama ketawa, termasuk anak-anak dan isteri kedua-dua Lokman.

5 comments:

Anonymous said...

Ну ты даёшь!

Anonymous said...

Огромное спасибо

Anonymous said...

Интересная тема, Спасибо!

Спасибо. Прочитал с интересом, и вообще полезный у Вас блог

Anonymous said...

При использовании трекбола надевайте коврик на палец.

Anonymous said...

Много букаф, не осилил Но автору зачёт.