Sunday, November 25, 2007

PENYOKONG HINDRAF TERUSKAN PERHIMPUNAN HARAM

Pertubuhan Hindu Rights Action Force (Hindraf) terus mengadakan perhimpunan haram walaupun tanpa permit polis dan mendapat perintah mahkamah. Sehingga waktu ini beberapa tempat di Kuala Lumpur dipenuhi oleh sekumpulan penyokong Hindraf.

Wakil TV9, Zulkifli Che Sab yang berada di KLCC melaporkan kira-kira 20 ribu orang berhimpun di situ manakala wartawan Nurul Aishah Ab Rahman pula berkata kira-kira 5,000 orang berhimpun berhampiran City Square.

Sementara itu Presiden MIC Datuk Seri S Samy Velly dalam kenyataannya yang di hantar beberapa minit lalu, melalui SMS oleh setiausaha akhbarnya berkata MIC tidak menyokong demontrasi jalanan. Parti itu yakin untuk bekerja dalam sistem dan sentiasa melaksanakan pendekatan itu bagi menyelesaikan masalah yang dihadapi masyarakat India.

"MIC adalah parti utama dalam menyuarakan hak masyarakat India dan akan terus melaksanakan tanggungjawab itu. Banyak lagi perkara yang perlu dilakukan untuk masyarakat India dan MIC akan meneruskan perjuangan itu. Perhimpunan ini adalah didalangi pembangkang bagi mencalar imej kerajaan", kata beliau.

No comments: