Saturday, June 9, 2007

PAK LAH NIKAH HARI INI

Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi diijabkabulkan dengan Jeanne Abdullah selepas Zuhur tengahari ini.

Arahan daripada Jabatan Perdana Menteri semua kakitangan media tidak dibenarkan berkumpul di pintu pagar kediaman rasmi, Seri Perdana. Foto majlis pernikahan akan diedarkan kepada media oleh JPM kemudian. Cuma untuk mendapatkan visual dan foto daripada media rasmi, tidaklah secepat yang diharapkan.

Mengapa Pak Lah perlu kahwin pada usia sekarang?
1. Beliau keseorangan selepas kematian Datin Seri Endon. Urusan rumahtangga tiada orang yang mengambilberat walaupun beliau ramai pembantu.
2. Sebagai Ketua kerajaan Pak Lah memerlukan isteri untuk mendampinginya dalam urusan-urusan rasmi dan lebih manis dipandang.
3. Jawatan Pengerusi Bakti kosong, Datin Seri Rosmah Mansor tidak mahu memangku terlalu lama. Nanti lain pulak ceritanya.
4. Tugas untuk mengurus 'rumahtangga' sudah serasi dengan Jeanne Abdullah yang lama bekerja dengan Pak Lah termasuk sebagai Pengurus Kompleks Kediaman Perdana Menteri.
5. Anak-anak dan menantu-menantu Pak Lah sudah serasi dengan Auntie Jeanne.
6. Ramai sangat orang yang memohon jawatan Wanita Pertama terutama yang muda-muda sehingga mengganggu tugas PM (iya ke?..entah!)
7. Orang kata pada usia 40, 50, 60 dan seterusnya 70 tahun daya rangsangan lelaki semakin tergugat dan memerlukan pasangan yang lebih muda untuk bertindak balas. Dalam kes Pak Lah tak taulah faktor ini boleh diambil kira.
8. Perkahwinan ini akan memperkukuhkan lagi perpaduan antara kaum, kerana isteri Perdana Menteri seorang keturunan cina.
9. Yang paling PENTING Pak Lah perlu sentiasa gembira kerana orang yang gembira akan menghasilkan mutu kerja yang lebih cemerlang.

Tetapi yang tak menyempat-nyempat dah ada orang beri hadiah foto Pak Lah dengan Jeanne Abdullah pada majlis rasmi semalam. Ia memang molek dan tak salah, tetapi ada orang cakap janganlah 'bodek' cepat sangat.

Akhbar hari inipun dah banyak muka surat ditempah untuk ucapan itu. eloklah tu.....negeri lain tak nak ikut macam Melaka dan Pahang ke? Selamat Pengantin Baru Pak Lah!

No comments: