Wednesday, February 18, 2009

MENCARI PENGANTI YB BUKIT LANJAN

Tiga bukit – Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Bukit Lanjan.

Acara mendaki ketiga-tiga bukit akan bermula 7 April ini. Pastinya penganjur perlumbaan akan menetapkan tarikh yang sama jika Bukit Lanjan turut mengadakan pertandingan.

Tarikh serentak lebih menjimatkan. Tumpuanpun boleh dibahagi-bahagikan. Hotelpun senang dicara tidak seperti di Kuala Terengganu, rumah kosongpun habis ditempah.

Untuk Bukit Lanjan tidak perlu bersusah-payah mencari hotel. Bersepah di Lembah Klang. Paling hampir Hotel One World. Atau kalau susah sangat dan tak cukup duit, bertandang saje di Sri Pentas.

Kali ini Bukit Gantang akan dirampas semula oleh Barisan Nasional yang meletakkan calon UMNO, orang tempatan. Bukit Selambaupun BN boleh menang kerana Parti Keadilan Rakyat hendak meletakkan calon India, walaupun majoritinya orang Melayu. Di Bukit Lanjan YB (Yang Berbo...l) pastinya mempunyai penganti yang lebih pandai cari tempat tidur.

YB Bukit Lanjan yang baru pastinya orang yang suka tidur di atas katil empuk dan bukan di sofa di tengah ruang tetamu. Pintu biliknya pasti berkunci. Selepas ini tak akan ada orang menceroboh lagi. Tak akan ada orang UMNO atau orang BN lain yang masuk untuk mencuri mata di celah kain batik sarung, walaupun sebenarnya yang buat ’boy friend’ sendiri.

Pastinya juga YB Bukit Lanjan yang baru orang yang sudah berkahwin dan tidak cantik serta bercermin mata. Pastinya juga dia seorang yang sudah melewati 39 tahun dan bukan berasal dari Ipoh. Dan pastinya juga bukan yang pernah bekerja dengan Presiden parti.

Yang paling pasti tindakannya terkangkang di dalam bilik nanti, jika tersebar juga tidak mendapat pembelaan daripada YB Bulan Mengambang dari Titi Wang Sa.

No comments: