Sunday, June 29, 2008

AL KISAH DITUDUH LIWAT LAGI


Datuk Seri Anwar Ibrahim dituduh lagi lakukan liwat.

Bagi penyokong dan pendokong perjuangannya laporan ini dianggap suatu dakyah politik. Manakala bagi mereka yang tidak sehaluan terutama penentangnya, ia sesuatu yang amat dinanti.

Namun bagi yang tiada kepentingan, mereka hanya menunggu episod selanjutnya melalui laporan polis dan keputusan mahkamah.

Sama ada ia sesuatu kejadian yang benar hanya Allah yang mengetahuinya. Apapun kalau ia direka mengapa pemuda itu sanggup membuat laporan polis dan mengadai maruah? Mungkinkah wang lebih mulia daripada segala-galanya?

Hari ini pelbagai reaksi dilontar oleh kebanyakan pemimpin politik.

Datuk Seri Anwar Ibrahim menafikan laporan polis mengenai dakwaan beliau meliwat seorang pembantunya. Beliau menyifatkan, ia hanya rekaan semata-mata'.

Pemimpin de facto PKR itu menyifatkan dakwaan itu bertujuan menyekat kebangkitan karier politiknya selepas pakatan pembangkang mencapai kemenangan besar pada pilihan raya umum Mac lalu.

Manakala isterinya yang juga Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail berkata mendakwaan itu bertujuan mengalihkan perhatian rakyat berhubung kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Namun bagi Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat pula tuduhan itu menjejaskan pembangkang dan mahu polis menyiasatnya secara terperinci
.
Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi pula menyerahkan kepada polis untuk melakukan siasatan bagi menentukan kesahihannya.

Dan terbaru Datuk Seri Anwar mendakwa beliau menerima ancaman bunuh.

Apapun desas desus polis akan menangkap beliau dalam masa terdekat ini membuatkan penyokongnya menyembunyikan Datuk Seri Anwar.

No comments: