Monday, January 5, 2009

NUR DIYANA MASUK TAHUN SATU

Kini giliran Nur Diyana yang terakhir memasuki tahun satu selepas dua kakak-kakak kembarnya lapan tahun lalu. Tapi kali ini Diyana tidak bersekolah di sekolah yang sama. Mama dan abah mahu Diyana mengharungi pengalaman dan suasana pembelajaran yang lain.

Tapi sekolah Diyana tidak berada di atas bukit sebagaimana kakak-kakak dan abangnya dulu. Senanglah sikit abah dan mama menghantar dan mengambil Diyana. Tidak lagi menempuh kesesakan kereta di atas bukit itu.

Pentadbiran dan prestasi sekolah Diyana yang ini dikatakan lebih baik daripada sekolah di atas bukit itu, walaupun jaraknya hanya beberapa meter sahaja.

Apapun Diyana perlu tunjukan prestasi yang cemerlang menyaingi rakan-rakan bangsa lain sebagaimana ketika di Tadika Elite dulu.


Dalam masa sama, saya juga terpaksa hadir pada sesi taklimat hari orientasi pelajar-pelajar tingkatan satu di sebuah sekolah menengah kebangsaan berhampiran. Komposisi kaum di sekolah ini ialah 60 peratus Cina dan masing-masing 20 peratus Melayu dan India. Tahun ini keputusan PMRnya, 64 orang mendapat keputusan semua A.


Saya menjadi orang terakhir berucap mewakili PIBG. Harap-harap selepas ini saya tidak dipilih lagi sebagai YDP setelah lima tahun menerajuinya. Tahun lalu harapan untuk bersara ditolak sebulat suara oleh perwakilan.


Ramai lagi mereka yang berkebolehan untuk mengganti saya, termasuk Naib YDP, Dr Prem yang telah dua tahun membantu saya.

2 comments:

Anonymous said...

i agree your idea ! very nice blog

Anonymous said...

buy tramadol with cod buy tramadol sr 100 mg - can get high tramadol hydrochloride