Thursday, February 28, 2008

ZAHID TERPAKSA KERJA KERAS



Seperti calon-calon lain, Timbalan Menteri Penerangan, Datuk Ahmad Zahid Hamidi mempunyai aturcara padat setiap hari untuk berkempen. Setiap hari ada kira-kira 15 program kempen yang perlu dihadiri.

Calon DUN kawasan N54 Hutan Melintang, Thangasvari Suppiah yang baru diperkenalkan kepada penduduk Bagan Datoh terpaksa mengekori Datuk Zahid ke mana sahaja beliau pergi. Pengamal undang-undang berusia 60 tahun itu dikatakan tidak fasih berbahasa Melayu dan terpaksa akur dengan kelemahannya dengan 'menempik' Datuk Zahid.

Thangasvari adalah Naib Ketua Wanita MIC Pusat dan Ketua Wanita MIC Perak. Beliau bukan penduduk tempatan dan kini terpaksa berkampung di Bagan Datoh dan terpisah daripada keluarganya di Ipoh.

Bagi Datuk Zahid walaupun tidak perlu bekerja keras, tetapi prestasi beliau turut diukur dengan kemenangan cemerlang kedua-dua calon DUN di Parlimen Bagan Datoh, iaitu Hutan Melintang dan Rungkup.

Seperti kempen-kempen pilihan raya umum sebelum ini, ramai kenalan dan sahabat Datuk Zahid bertandang di Kampung Sungai Nipah Darat untuk memberikan sokongan moral kepada beliau. Semalam penulis lirik terkenal, Habshah Hassan (Kak Cah) turut datang bersama suaminya.

No comments: