Sunday, September 2, 2007

MALAM GEMILANG MERDEKA SUKSES




Malam Gemilang 50 Tahun Merdeka anjuran PIBG Sekolah Menengah Kebangsaan Pusat Bandar Puchong (1) di perkarangan sekolah malam tadi berakhir dengan jayanya.

Selain Timbalan Menteri Penerangan, Dato' Ahmad Zahid Hamidi yang menjadi penaung dan merasmikannya, ia turut dihadiri Timbalan Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor, Dato Dr Mohd Satim Diman dan Ahli Parlimen Puchong, Law Yeng Peng. Turut menjadi tetamu, pembaca berita TV9, Abu Talib Husin, Norazura Abu Samah dan wartawan Nurul Aishah Ab Rahman.

Sambutan amat menggalakkan. Urusetia penganjur terpaksa menambah bilangan meja untuk menampung permintaan ibubapa dan pertubuhan. Selain persembahan hiburan daripada pelajar yang berunsur patriotik ia turut diserikan dengan persembahan artis jemputan, Juara One In-A-Million, Suki.

Ini adalah aktiviti tahunan ketiga PIBG sekolah berkenaan sejak saya menerajuinya tiga tahun lalu.

Tahun-tahun sebelum ini PIBG turut menganjurkan Malam Gemilang di Hotel Holiday Villa, Subang Jaya bagi mengutip dana. Menteri Pelajaran, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein juga telah sudi menjadi penaungnya. Sambutan ketika itu juga amat mengalakkan dan penganjur terpaksa menambahkan bilangan meja untuk menampung permintaan.

Pembaca berita TV3, Phang Chinn Feh menjadi pengacara majlis ketika itu, manakala wartawan Karam Singh Walia menjadi tetamu istimewa dan muncul secara 'live' dengan laporan alam sekitarnya.

Tahun lalu PIBG turut menganjurkan Hari Keusahawan ala-ala "Jom Heboh" di perkarangan sekolah. Timbalan Menteri Pelajaran, Dato' Noh Omar menjadi penaungnya. Sambutan juga amat mengalakkan dan pengendali-pengendali gerai terpaksa berhadapan dengan masalah kekurangan stok. Penganjur turut mambawa pembaca berita TV3 antaranya Azwaliza Azman dan Norliza Zainuddin.

Kepada yang memberi sumbangan dan sokongan diucapkan terima kasih.
Lagi foto sekitar Malam Gemilang di sini; (Gemilang1) dan (Gemilang2)

No comments: