Tuesday, April 1, 2008

DR KHIR ADA MAHLIGAI?

Petang semalam ketika bertemu dengan seorang doktor di kliniknya bersebelahan TESCO di Pusat Bandar Puchong, ada benda yang saya perolehi di samping ubat yang diberi.

Biasanya bila bertemu dengan beliau, banyak benda yang dibualkan selepas membuat pemeriksaan kesihatan. Hari ini cerita politik pasca Pilihan Raya Umum ke-12 masih menjadi topik hangat untuk dibualkan.

Doktor itu berkata dia mempunyai seorang rakan yang bekerja sebagai arkitek di sebuah syarikat pembinaan. Menurutnya rakan beliau mendakwa bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo sedang menyiapkan sebuah banglo 20 bilik di Rawang. Tempat letak keretanya di bawah tanah.

“Iya ke?”, Saya cuba meminta pengesahannya. “Betul, rakan saya itu antara yang mereka-bentuk banglo tu. Tak percaya pergilah siasat”, tambah doktor itu.

Tak kuasa saya….! Tapi yang saya tahu Dr Khir sekarang sudah ada
blognya sendiri sebagai wadah komunikasi beliau dengan orang ramai, serta boleh dijadikan platform untuk menidakkan tohmahan. Entrinya pertama yang ditulis Jumaat lalu sudah mendapat komen beratus-ratus responden.

No comments: