Sunday, February 5, 2012

CUBA PRODUK CAREGEM UNTUK RAWAT GOUT

Sudah bermacam-macam ubat dan rawatan dilakukan untuk menghentikan penyakit gout daripada terus bertapak di tubuh badan aku. Tapi rupanya ia masih menyerang. 

Kali terakhir saya mendapat gout pada bulan Mac tahun lalu (2011). Kalau menyerang, anggota badan yang terkena menjadi bisa.

Itu belum kesan ubat  Colchicine yang menjadikan perut terasa mual dan sentiasa cerit berit. Lemah seluruh anggota badan.

Sudahlah kaki tak boleh menapak dan berjalan mengesut-gesut, dan tidak dapat mengelak untuk sentiasa bergerak ke tandas.

Gout adalah sejenis penyakit akibat berlebihan asid urik di dalam badan.
• Asid urik adalah bahan kumuhan berasal dari sejenis protein yang dipanggil purin.
• Badan kita membuang bahan kumuhan ini melalui air kencing (urin).
• Bagi pengidap gout, asid urik yang berlebihan tidak dibuang dan berkumpul di dalam sendi.

Dan kali ini gout menyerang lagi sejak empat hari lalu. Cuti enam hari sambutan Maulidur Rasul dan Thaipusam serta tambahan dua hari cuti sakit dihabiskan hanya dengan berbaring di rumah.


Kali ini aku mencuba rawatan menggunakan 'warm pad' hasil produk Caregem dari Korea.

Kaki yang sakit terkena gout aku bungkus dengan 'warm pad' bagi memecahkan longgokkan urin asid di kawasan yang diserang.

Harap-harap rawatan kali ini dapat menamatkan sakit gout yang sering berulang di badan.

Dan saya percaya setiap penyakit ada ubatnya sebagai mana firman Allah dalam surah Ash-Shuara ayat 80;

"Dan apabila aku sakit, maka Dia lah yang menyembuhkan penyakitku"

1 comment:

Unknown said...

Cuba ubat ini.

Ambil ubi kentang size biasa potong dua kupas kulit dan potong nipis dan makan mentah. In sya Allah sekiranya bersesuaian mujarrab.