Thursday, August 7, 2008

ZAHID TAWAR DIRI JAWATAN NAIB PRESIDEN ATAS SOKONGAN KAWAN-KAWAN

Berikut kenyataan media oleh Ahli Majlis Tertinggi UMNO yang juga Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi mengenai hasratnya menawarkan diri untuk bertanding jawatan Naib Presiden UMNO pada pemilihan parti Disember ini.

Kenyataan media ini dihantar oleh beliau sendiri melalui SMS.


1. Setelah diambilkira pendapat, pandangan & sokongan di kalangan kawan-kawan, saya menawarkan diri sebagai Naib Presiden UMNO.
2. Mereka menyeru saya mencuba nasib bagi jawatan berkenaan. Selebihnya saya serahkan kepada keadaan, perwakilan dan takdir untuk menentukan.
3. Saya menghormati Naib-Naib Presiden yang sedia ada, namun mungkin masih ada sedikit ruang kosong untuk calon baru seperti saya bagi turut menyumbang bakti serta membariskan diri dalam kepimpinan UMNO di lapisan ketiga.
4. Semoga dengan pengumuman ini akan bernoktahlah keresahan kawan-kawan yang meminta saya mengesahkan untuk pencalonan Naib Presiden.
5. Mudah-mudahan saya akan diberi kesempatan untuk terus memperkukuhkan parti bersama-sama dengan Presiden dan Timbalan Presiden serta syaf kepimpinan yang lain dalam pemilihan 16 Disember nanti.
Drp : Zahid Hamidi

No comments: