Tuesday, April 9, 2019

Pahlawan Sufi : Berundur bukan menyerah

Kebanyakan Pahlawan Sufi Seperti Mat Kilau Dan Tok Janggut Dahulu Melarikan Diri Dan Bersembunyi Bukan Kerana "Pengecut" Tetapi Kerana Tidak Mahu Berperang Dengan Sebangsa Dan Seagama . Mereka Banyak Kali Makan Hati Kepada Orang Melayu Kita Sendiri Kerana Adanya "Tali Barut" Yang Celaka ! Mereka Terpaksa Berpindah Randah Dan Menukar Nama Demi Melindungi Dan Menjaga Kepentingan Raja dan Rakyat Jelata Agar Mereka Tidak Terkorban Secara sia-sia Kerana Bertempur Dengan Mereka akibat tipu muslihat licik penjajah Dengan Menjadikan Mereka Sebagai Pengkhianat Dan Memaksa Orang Melayu Memerangi Mereka.

Bila Saya Menelusuri Perjuangan Mereka , Terasa Sebak Di Hati Kerana Mereka Sanggup Berkorban Demi Nyawa Orang Melayu , Tetapi Mereka Sendiri Di Khianati Oleh Bangsa Sendiri . Itulah Kelemahan Orang Melayu Semenjak Zaman Kesultanan Melaka , Minda Mereka Mudah Dijajah Dan Dirasuah Dengan Harta Dan Pangkat .

Bissirril Fatihah ❤

Hari inipun kita Boleh Lihat , Orang Melayu Sanggup Berbalah Dengan Sebangsa Sendiri Dan Bergabung Dengan Kafir Demi Kuasa Dan Pangkat . Jangan Sampai Anak Bangsa Kita Merempat Di Tanah Sendiri. Berpeganglah Teguh Kepada Ajaran Islam . Kukuhkan Tauhid Dalam Diri . Saya Selalu Impikan Bangsa Melayu di Negara Ini Bergabung Demi Agama Dan Bangsa .Pesanan Saya Jangan Mudah Percaya Dengan Fitnah Dan Tipu Helah Bangsa Lain , Kerana Itulah Amalan Mereka Semanjak Dari Dahulu Untuk Memecahkan Bangsa Melayu.

"Jaga Agama , Jaga Bangsa , Jaga Negara Jangan Sampai Bangsaku Tiada Tanah"

-Mat Kilau-

No comments: