Monday, April 4, 2011

MESYUARAT CAWANGAN


Foto : Imam Haji Nik membakar semangat ahli ketika mengambil bahagian dalam sesi penangguhan.
Mesyuarat Agung Cawangan Pusat Bandar Puchong kali ini diadakan pada sebelah malam. Malam minggu lepas di kawasan tanah lapang berhampiran surau Al-Husna.

Sebahagian jemaah masjid Al-Husna bersolat Maghrib dan Isya' di surau berkenaan bagi memudahkan mereka membakar ikan dan hadir pada mesyuarat itu.

Namun saya tidak dapat turut serta dan hanya menyertai mereka pada mesyuarat yang bermula kira-kira jam 9 malam.

Perjalanan mesyuarat seperti biasa 'short and sharp'. Setiausaha dan bendahari empat peringkat hanya membacakan teks 'sila rujuk laporan tahunan bla...bla.....".

Pada akhir mesyuarat hanya peringkat cawangan membentangkan usul, mahu kerajaan persekutuan mengambilalih sekolah agama yang ditadbir kerajaan negeri.

Ketua cawangan dalam ucapan penangguhan mahu ahli merapatan barisan, membuang sifat dengki dan sikap mahu khianat pada bangsa. Sebelum itu Ketua Penerangan cawangan mahu semua ahli merenung diri dan berfikir - Melayu kini semakin melayu!

Daripada lebih 400 pengundi Melayu di Pusat Bandar Puchong, kira-kira 460 menjadi ahli parti. Lebih dua ribu pengundi adalah daripada kaum Cina manakala India hampir 400 orang.

No comments: