Tuesday, December 18, 2018

Penyucian UMNO dari Hishammuddin BANGSATWAN

(INI Whatsapp yg saya terima dan saya percaya sudah pun tersebar didalam grup2 Whatsapp lain..)

1. Umum tahu 36 MP yang akan lompat keluar dari UMNO adalah kerja Hishammuddin Tun Hussein dengan kerjasama Azmin Ali dan mesyuarat di bilik kebal rumah H20.

2. Jom kita pandang belakang kemuncak kemarahan Tun M pada Najib bermula apabila Najib guna pengaruh untuk memenangkan Kerismudin sebagai Naib Presiden UMNO.

3. Tindakan Najib adalah mengalahkan Mukhriz Tun Mahathir. Malah kemenangan Hisham yang patut bertanding Ketua Pemuda dengan Mukhriz adalah amat tipis. Mukhriz turut memang undi popular.

4. Detik kekalahan itulah membuatkan Tun M mula patah arang dengan Najib. Walaupun 1MDB sebenarnya telah diketahui oleh Tun M mengenai penyelewengannya tahun 2013 lagi.

5. Tun M mula marahkan Najib apabila Hishammuddin mengalahkan Mukhriz dengan bantuan Najib serta Kunan. Kunan diarah Najib untuk endorse ketiga-tiga Naib Presiden kekal dan beri sokongan pada H20.

6. Dalam satu pertembungan dengan Kunan, Tun M telah sound Kunan ' U buat anak I kalah VP'. Kunan jawab saya terima arahan Presiden iaitu Najib. Reaksi Tun M agak marah.

7. Turut dipaksa sayap buat program bersama Hisham serta nyatakan sokongan pada Hisham. Boleh tanya Kak Jat macam dia dipaksa sokong Hisham oleh Najib.

8. Kemenangan Mukhriz membawa kepada permusuhan Najib - Tun M memuncak. Dan akhirnya UMNO tergadai dek POLITIK BANGSATWAN.

9. Bayangkan jika Hisham kalah dan Mukhriz mengisi Naib Presiden UMNO. Mungkin situasi berlainan. Gerakan Tun tumbangkang Najib or UMNO mungkin berbeza. Kerosakan Najib dalam Parti dan Kerajaan mungkin kurang jika Tun n geng masih dalam UMNO.

10. Baru-baru ini,Hisham Pondan takut lawan Timbalan. Sebaliknya bantu Wak Jahid sebagai Presiden UMNO. Kenapa? Sebenarnya tidak lawan Timbalan kerana takut kalah pada Mat Hassan. Simple je. Bukan berjiwa besar sgt pun mamat 2 alam ni.

11. Bantu Wak Jahid pada masa sama buat gerakan MP2 lompat selepas Hari Raya Puasa. Agar seperti biasa kerismudin dilihat clean dan bukan orang yang jahat. Macam biasa Playsafe @ condom. Menteri Amaran kan

12. H20 ini anti KJ. Maka akan diusahakan agar KJ tidak berjaya sebagai pesaingnya. Malah jika UMNO masih kerajaan,KJ musuh wajib tanam utk Naib Presiden agar tidak usik laluan BF Anwar Zain ni.

13. Sekarang kerja keras 6 bulan sudah kemuncak. Disusun wave 36 MP keluar secara berperingkat dengan skrip Wak Jahid tiada hala tuju. Itu skrip yang sudah disusun sebelum PAU lagi.

14. Melalui Rottweiler media sosial H20 seperti Papa Gomo bekas perasuah kes Dadah, pemain media maya UMNO menekan Wak Jahid letak jawatan kerana gagal jaga parti sebabkan ramai lompat. Turut diarahkan diserang minggu lepas adalah KJ. Semua askar h20 digesa diamkan tweet2 KJ pasal Bangsatwan.

15. Skrip MP keluar parti sudah siap lama. Presiden letak jawatan hari ini sekalipun minggu ini tetap 11 orang akan keluar.

16. Kenapa kena keluar?
Mereka dijanjikan bebas dari semua kes Korupsi SPRM serta peruntukan sama seperti MP Kerajaan dari PH. Sementara dapat bajet dari PH mereka diberikan elaun 10k-30k sebulan oleh H20.

17. Siapa buat kerja utk H20?
Boleh pergi Bangsar Shopping Centre jumpa Akbar Khan dan Firdaus Abdullah mesyuarat jual beli MP ini. Malah ada bekas ketua staf ibupejabat yang kayaraya cetakan bahan pilihnaraya turut mainkan peranan memandangkan ada data parti.

18. Turut terlibat secara tak langsung adalah orang yang anggap H20 sebagai Mentor iaitu Dr Asyraf Wajdi. DAWD ini bukanlah banyak pengaruh dan tak banyak duit. Segalanya melalui h20 kerana itu dilantik Khairul Firdaus anak Akbar Khan sebagai Bendahari Pemuda. Skrip dan halatuju Pemuda sebelum ini adalah mengikut acuan Firdaus Akbar Khan.

18. Apa H20 dapat?
Dijanjikan TPM apabila Anwar Ibrahim disingkirkan. Dan paling penting korupsi selamat. Bangsatwan ni kalau balun lagi teruk dari Azeez Mamak yang akan masuk PPBM tak lama demi cuci korupsi balun projek.

19. Semaklah saham Ekovest dijual pada KWSP lebih harga pasaran. Projek Pipeline Sabah dengan

China yang lebih bayar dari kemajuan. Berapa banyak h20 dan Rahman Dahlan Vishantie dapat. Sampai hari ni SPRM belum dakwa. Selak juga Mindef kerana asyik timbul macam2 walau cuba didiamkan Mat Sabu.

20. Kepada H20 tolong muhasabah diri.
Musuh no 1 kamu adalah Mukhriz Tun M. Beliau sampai harini geram kalah VP kepada kamu. Ingat anak daddy akan benarkan kamu berjaya potong dia sebagai TPM?

21. Kepada KJ.
Kerjasamalah dengan parti utk bentuk pasukan kuat. Kami tahu kemampuan anda semasa budak tingkat 4 huru harakan negara. Belajar hormat orang dan kerja sebagai pengikut sebelum jadi Ketua. Ini parti bukan ECM Libra atau team Bola MyTeam.

22. Kepada Wak Jahid.
Cukuplah kenyataan akhbar or PC. Tak kemana pun parti kalau asyik di PWTC. Gerakkan parti kearah GE 15. Baru didakwa Regim bukan kena ISA mcm 1998. Cukuplah dengar nasihat salah dari orang salah. Duduk dan muhasabah diri sebagaimana sebelum ini susun parti utk hadapi pilihanraya umum. Yang kalah kerana persepsi bukan kerana persiapan jentera.

23. Sebagai Ketua Pembangkang tolonglah lawan habisan isu penjualan aset TH, listing 25% Petronas serta jualan aset2 strategik lain mengikut polisi ekonomi Tony Pua.

24. Akhir sekali buat Tun M.
Kami tau Tun perlukan UMNO. Merge sahaja PPBM dgn UMNO. Tun jadi PM dgn lebih tenang utk majukan ekonomi dari asyik memikirkan langkah politik.

Wallahhualam..

No comments: