Sunday, December 30, 2007

KENALAH JAGA BOS BEB!

KANGAR 29 Dis. – Timbalan Menteri Penerangan, Datuk Ahmad Zahid Hamidi berkata, beliau akan turun ke setiap negeri untuk bertemu dengan semua pegawai Jabatan Hal Ehwal Khas Kementerian Penerangan (JASA) bagi memantau aktiviti yang dijalankan.
Malah katanya, beliau telah pun memulakan lawatan ke beberapa negeri dan mendengar serta meneliti masalah yang timbul.


“Perlis merupakan negeri kelapan yang telah saya kunjungi untuk mengemaskinikan format laporan dan aktiviti yang dijalankan.

“Di antara matlamat pertemuan dengan pegawai-pegawai JASA termasuk memantau semua aktiviti yang telah dan akan dijalankan selain menjawab isu-isu yang dilemparkan oleh parti pembangkang,” katanya dalam satu kenyataan kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Menurut Ahmad Zahid, beliau akan kembali bertemu dengan pegawai-pegawai JASA selepas 44 hari lawatan itu bagi mengetahui maklum balas yang disediakan termasuk saranan terhadap cara mengatasi masalah dan isu yang timbul.

“Pemantauan juga dilakukan terhadap tahap trend pengundian di setiap kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Parlimen.

“Setiap pegawai diminta untuk melaporkan isu, masalah dan aktiviti di kawasan masing-masing dalam tempoh 44 hari kepada saya,” katanya.

Beliau yang juga anggota Majlis Tertinggi (MT) UMNO menjelaskan bahawa arahan untuk beliau bertemu dengan pegawai-pegawai dibuat oleh Menteri Penerangan dan bukannya MT.

“Lawatan saya juga bukan untuk menyelesaikan masalah dalam tempoh 44 hari tetapi mendengar masalah yang dikemukakan oleh pegawai-pegawai JASA,” katanya.
Sumber : Utusan Online

No comments: