Tuesday, October 8, 2019

MAHATHIR LUPA DIRI


Sebagai anak muda ,

Aku jijik melihat dia berucap konon nak mempertahakan MARUAH MELAYU tetapi DIA LAH YANG SEBENARNYA PENCETUS ORANG MELAYU ITU BERPECAH BELAH .

Kerana dia lah ORANG MELAYU kini berpecah, kerana DIA lah parti orang MELAYU tempat orang melayu bernaung selepas dan sebelum merdeka iaitu UMNO tersungkur akibat kerakusan dia ingin kan kuasa semata .

Dia lah menjadi pengkianat pada bangsa melayu .

Dan kini DIA INGIN MENJADI HERO bercakap soal maruah MELAYU . hallo ? kau yang menghina bangsa melayu , yang mengelarkan orang melayu sebagai pemalas , peminta sedekah , mengharapkan bantuan etc .

Selepas kemenangan PH puluhan ribu anak-anak melayu di berhenti kan kerja , selepas kemenangan PH segala bantuan yang ada di kecilkan amount ada nya di berhenti kan terus .

Selepas kemenagan PH anak melayu di gelar pemalas , mengharap kan bantuan sedangkan kau lupa kah anak melayu yang kau hina tu lah yang memberi undi pada kau konon nak jatuh kan UMNO .

Wahai anak muda yang beri undi pada si tua ni seronok kah kau melihat dia menghina bangsa kau ? Seronokkah kau melihat dia mempersenda kan orang melayu sebagai PEMALAS ?

Pada aku , yang layak bercakap soal maruah MELAYU ni adalah DS NAJIB .

Kerana dia lah YANG MENAIK TARAF KAN ORANG -ORANG MELAYU dengan idea pemodenan nya .

DS NAJIB lah yang turun ke padang menanya kan masalah rakyat dan membantu orang-orang melayu dengan pelbagai bantuan .

Menerima bantuan itu bukan satu perkara yang hina .

Malah pemimpin yang bagus adalah pemimpin yang prihatin pada rakyatnya . Prihatin bukan hanya di bibir tetapi di nyatakan

Yang susah di bantu sebaik mungkin .

Anak melayu di zaman DS NAJIB di bantu

Bukan sahaja anak melayu malah pelbagai lapisan masyarakat tak kira bangsa juga dapat merasai sentuhan kasihnya semasa dia sebagai pemerintah .

Ramai anak kampung yang berjaya di zaman DS NAJIB .

Ini kenyataan . Kalau korang pernah baca kisah anak kampung yang berjaya menjadi doktor di zaman DS NAJIB . Itu salah satunya .

DS NAJIB tidak meratip melayu malas , melayu malas semasa dia menjadi perdana menteri malah semasa di zaman najib lah TANGGA GAJI PENJAWAT AWAM YANG MAJORITI NYA MELAYU LAH YANG DIA NAIK KAN .

Setara dengan kehidupan hari ni . Tetapi penjawat awam khususnya MELAYU gigit balik tangan yang memberi . Ini jelas-jelas JILAKER .

Ianya sangat berbeza dengan polisi si tua ni . Kalau boleh GAJI RM1K dah cukup untuk keadaan hari ni ?

Polisi NAJIB mesra kepada rakyat khususnya orang melayu bukan hanya bantu rakyat sahaja + EKONOMI DI ZAMAN NAJIB BAGUS ini tiada siapa boleh nafikan . Bila ekonomi bagus rakyat dapat manfaatnya . Ini yang DS NAJIB lakukan untuk negara dan rakyatnya khusus orang melayu .

Polisi si tua mesra kepada kroni ? Kroni tu bukan rakyat pun .

Lepas tu ada hati nak bercakap soal maruah melayu .

Seriusly aku jijik melihat nya .

Yang hina nya adalah BERUCAP DI ATAS PENTAS YANG GAH TETAPI MULUT TAK LEKANG MERATIB MENGHINA BANGSA SENDIRI DENGAN GELARAN YANG ANGKUH dan SOMBONG .

Itu lebih hina guys .

Kalau kau nak tahu melayu itu bersatu atau tidak ,

Tengok lah PERHIMPUNAN ICERD dan perhimpunan PENYATUAN UMMAH baru-baru ini , ya itu satu permulaan atau kayu ukur yang ORANG MELAYU KINI SUDAH MULA BERSATU .

Akhir kalam ,

Pada aku SI TUA tu tak layak bercakap soal maruah melayu kerana dia lah PENGHANCUR bangsa melayu .

Tak usah pergi jauh lah ,

kalau PARTI ORANG MELAYU pun dia boleh langgar sesuka hati dia sedangkan parti itu lah yang menaikan namanya dan karier nya apa lagi yang kau boleh harapkan kat dia .

Nothing guys . HIDUP SI TUA TU LALANG dan tiada jati diri .

Dan lalang biase nya Tak berguna .

And YES Antara SI TUA tu dan DS NAJIB , DS NAJIB lebih bermaruah dan sejuta kali bagus dari si tua tu .

Sekian ,

Mohd Izwan Abu Bakar

No comments: