Wednesday, February 27, 2019

Yang merosakan UMNO Tun Mahathir

Yang merosakan UMNO itu ialah TunM. Allahyarham Tun Razak pernah berpesan bahawa UMNO ini kan runtuh jika ada yang mengkianatinya dari dalam UMNO sendiri.

TunM memulakan serangan dari dalam semasa dia mula menyerang TunKu Ab.Rahman Perdana Menteri pertama dan Presiden ketika itu sehingga TunM dipecat.

Tun Razak mengambil semula TunM sehingga selepas Tun Razak meninggal Tun Hussein Onn ambil TunM sebagai Tim. Perdana menteri tetapi Tun Hussein ditekan sehingga melepaskan jawatan.

Semasa TunM menjadi PM dia mahu semua orang ikut cara dia akhirnya Tun Musa terpecat, selepas itu Tun Ghaffar pulak diperlagakan nya dengan DSAI, selepas itu DSAI pulak dipecat dan dituduh salah laku dan meliwat. semua ini jelas seolah2 TunM tidak mahu ada yang mengatasinya.

Diera TunMlah UMNO bermusuh dengan PAS, dan di zaman TunMlah isu kafir mengkafir timbul kerana cara TunM sangat kejam dengan PAS sehingga terjadi peristiwa Memali.

TunM berundur kerana kononnya ingin bersara setelah 22 tahun jadi PM dan diganti dengan Tun Abdullah Badawi tetapi TunM mula serang Tun Abdullah kerana Tun Abdullah tidak mengikut kehendak dan acuannya TunM sanggup keluar UMNO sebagai tekanan kepada Tun Abdullah.

Sehingga Tun Abdullah kata jika dia ikut cakap TunM negara akan Bankrap.

Tun Abdullah melepaskan jawatan kepada DSNajib dan TunM masuk semula UMNO tetapi mula menekan DSNajib apabila kehendaknya tidak di ikuti oleh DSNajib. TunM sanggup keluar semua UMNO dan tubuh PPBM untuk menekan DSNajib.

Akhirnya DSNajib berjaya ditumbangkan dengan memfitnah dengan isu derma 2.6B dan 1MDB. akhirnya bukti pun tak ada dan mula mencipta fitnah baru dengan menuduh DSNajib terlibat dengan beberapa kes pembunuhan berprofil tinggi. ianya juga tak jalan kerana Polis mengesahkan DSNajib tidak terlibat dlm kes2 tersebut.

DSNajib di tuduh dibawah AMLA kerana kes 1MDB dan 2.6B tidak menunjukkan sebarang bukti salah laku DSN. tunM mula menyusun orangnya untuk mengawal badan kehakiman dan AG dan ini akan membuat beliau berjaya menamatkan riwayat politik DSNajib nanti.

Sebenarnya TunMlah yang menjadi pemusnah dan perosak UMNO dari dalam UMNO lagi seperti ingatan Allahyarham Tun Razak itu..

Sekarang walau di luar UMNO TunM terus2an cuba mengambil alih UMNO. Sebenarnya ahli UMNO lebih 3 juta orang itu telah tertipu dengan gerakan licik TunM selama ini. Kini UMNO sedar dan PAS juga sedar sebenarnya yg memusuhi PAS ada lah TunM bukan UMNO.

Sebab itu kesepakatan UMNO/PAS ini sangat menghantui TunM sekarang sehingga sanggup menganggap UMNO kafir.

Langit tidak selalunya cerah dan TunM akan pasti menerima pembalasan atas pengkianatannya terhadap UMNO.

Tidak hairan jika pengakhiran Politik TunM dia dijatuhkan secara hina dan hilang penghormatan rakyat terhadapnya.

~BAW~

1 comment:

Anonymous said...

Sangat setuju dengan pandangan admin. Saya dewasa dalam era ini dan tugasnya juga berkait dng analisis isu politik. Memang tepat!