Tuesday, January 27, 2009

JENAMA "SI-KITOL"

Foto : StarOnline
Tahniah diucapkan kepada ADUN Bota, Datuk Nasaruddin Hashim kerana berjaya menipu pengundinya dengan melompat parti. Inilah manusia yang dicari-cari oleh Pakatan Rakyat khususnya Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Tahniah juga kepada beliau kerana pandai mencari ruang dan peluang di celah-celah masalah yang melanda peribadinya kerana kemerosotan sokongan dan kepercayaan anggota UMNO terhadap beliau.

Apapun inilah masanya bagi beliau untuk meneruskan perjuangan hidup politik peribadinya. Bagi beliau apa hendak ditunggu lagi jika jawatan Ketua Bahagian UMNO yang ditandinginya pun kalah. Apa yang hendak ditunggu lagi jika jawatan Pengerusi Felcra juga tidak disambung.

Sekurang-kurangnya apabila menyertai PKR beliau dapat dilihat sebagai hero walaupun dari pandangan UMNO dan masyarat sebagai tindakan bacul. Baginya memanglah politik itu penuh dengan ketidak tentuan. Jadi apa salahnya beliau melaksanakan tindakan itu.

Biarlah orang lain hendak kata apa. Yang pening bagi beliau sekurang-kurangnya dapat melepaskan dendam kepada orang UMNO yang tidak menyokong beliau.

Kerajaan Pakatan Rakyat Perak selepas ini sekurang-kurangnya akan dapat menyalurkan habuan kepada beliau dan penduduk di kawasannya. Dan jika rezeki sabut, dapatlah jawatan exco Perak apabila rombakan berlaku nanti.

Kejayaan Datuk Nasaruddin membalas dendam dan menipu pengundi BN di Bota nampaknya turut diintai dan menarik minat ADUN Lintang, Datuk Ahamad Pakeh Adam. Bagaimanapun beliau masih mencari-cari lorong keluar yang ditebas oleh Datuk Nasaruddin itu.

Beliau yang turut tewas dalam pemilihan Ketua UMNO Bahagian Sungai Siput turut mengesahkan menerima tawaran melompat dan ditarik tangannya untuk berjumpa Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Rata-rata wakil rakyat yang kecewa dan tewas dalam pemilihan peringkat bahagian UMNO akan memberi alasan "dah orang anggap Ketua UMNO Bahagian lebih penting daripada wakil rakyat, habeh macam maner.....yeop?

Sekali lagi tahniah kepada Datuk Nasaruddin kerana berjaya 'merompak' kepercayaan orang UMNO dan seramai 6,556 pengundinya. Namun Datuk Nasaruddin dan mereka yang hendak mengikut jejak keparat itu perlu tunjuk kejantanannya jika betul-betul mahu berjuang di luar tembok. Letak jawatan ADUN, buka gelanggang dan teruskan perjuangan. Kalau tidak nanti akan dilabelkan sebagai jenama Panglima 'Si-Kitol'.

No comments: